Retail

 

Opdrachtgevers
In deze branche mag Mystery Guest B.V. bedrijven zoals Claudia Sträter, Hästens, Marlies Dekker, Bitter Footwear, Eijerkamp, Nijman International met onder andere de Montèl vestigingen en tot slot Shoetime tot haar opdrachtgevers rekenen.

Aanleiding en doelstellingen
In de retailbranche staat met name de kwaliteit van het klantencontact centraal in de onderzoeken. Met de steeds toenemende concurrentie is het geboden serviceniveau een belangrijke succesfactor, en een manier om onderscheidend te zijn. Opdrachtgevers uit deze branche willen dan ook graag inzicht in klantenbehoeften. Vragen die centraal staan zijn onder andere: Zijn de medewerkers behulpzaam en klantvriendelijk, zijn zij in staat om de klantverwachtingen te overtreffen, proberen zij bijverkoop te realiseren en op welke wijze zou de klanttevredenheid verbeterd kunnen worden? Daarnaast wordt er vaak een toetsing van de eigen servicestandaarden en bedrijfsprocessen toegevoegd aan de onderzoeken.

Aanpak
De verschillende filialen van de opdrachtgever worden door de specifiek geselecteerde Mystery Shoppers bezocht. In elk onderzoek worden meerdere aspecten beoordeeld; in- en exterieur, ontvangst, de verschillende fasen in het verkoopgesprek, de afhandeling en het afscheid. De Mystery Shoppers zoeken actief de hulp van de verkoopmedewerker, zodat deze in staat is om zijn of haar commerciële vaardigheden in te zetten.

Voor meer informatie over de mogelijkheden binnen deze branche, neem contact op met Mystery Guest B.V.