Horeca en Hospitality

 

 

 







Aanleidingen en doelstellingen
In de horeca en hospitality branche ligt de focus grotendeels op het onderzoeken van het gastencontact. Vragen zoals "Hoe ervaren de klanten het gastheer- en gastvrouwschap?", "Worden de verwachtingen van de gast overtroffen?", "Hoe staat het met de gastvrijheid en vakkennis van de medewerkers?" en "Welke verbeteringen kunnen de gasttevredenheid verhogen?" staan hierbij centraal.

Aanpak
De toetsing van zowel de gastvrijheid als de mate waarin de verwachtingen van de gast worden overtroffen, vindt plaats door middel van een bezoek aan de horecagelegenheid. Hierbij doorloopt de Mystery Guest alle onderdelen van het gastenproces. Dit kan een lunch of diner in een restaurant zijn, een avondje uit in een entertainment centrum, maar ook een overnachting met ontbijt of een salesgesprek voor een zaalhuur in een hotel. De gebruikte case wordt vastgesteld naar aanleiding van de wensen van de opdrachtgever.

De Mystery Guests voor deze opdrachten worden specifiek geselecteerd aan de hand van de benodigde vakkennis en ervaring met Mystery Shopping, waarna zij geïnstrueerd worden om de interactie met de medewerkers aan te gaan. De beleving en ervaringen worden in een speciaal voor dit type onderzoek ontwikkelde vragenlijst vastgelegd. De rapportagevormen kunnen desgewenst aangepast worden om de gedefinieerde 'service standaarden' of kernwaarden van de opdrachtgever inzichtelijk en vergelijkbaar te maken.

Voor meer informatie over de mogelijkheden binnen deze branche, neem dan contact met ons op.