Onderzoeksvormen
Mystery Call / Mystery Mail
Een Mystery Caller of Mystery Mailer benadert op basis van een reële case de organisatie en doet onderzoek naar met name de bereikbaarheid. Zo wordt er aandacht besteed aan hoe snel de telefoon opgenomen wordt, hoe vaak er wordt doorverbonden, hoe er wordt omgegaan met (voice)mailberichten, hoe snel er op de behoefte van de klant gereageerd wordt en of de medewerkers vriendelijk en deskundig reageren op de klantenbehoefte. Met de toenemende concurrentie onder bedrijven is een goede bereikbaarheid een steeds belangrijkere succesfactor.
Mystery Visit
Het uitgangspunt van de Mystery Visit kan zowel een Service Check als een Store Check zijn, afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever. Bij een Service Check worden het volledige klantproces en de beleving van de service onderzocht, waar bij een Store Check de nadruk eerder ligt op het controleren van bedrijfsprocessen, procedures en de maatstaven voor uitstraling en inrichting. Uiteraard is een combinatie van de Service Check en de Store Check in één onderzoek ook een mogelijkheid.